„HP“ ir „Dell“ bendrovės šiuo metu yra dvi didžiausios nešiojamųjų kompiuterių rinkos milžinės. Šiom dviem bendrovėm atitinkamai tenka 19% ir 13% visų nešiojamųjų kompiuterių pardavimų dalis, kuri pastaraisiais metais sparčiai augo.

Tačiau šiuo metu šias bendroves kankina viena problema. Kol kas kompiuterių rinkoje dar nauji planšetiniai kompiuteriai, ypač „Apple iPad“, pamažu įsitvirtina, kėsindamiesi į pagrindinį „HP“ ir „Dell“ bendrovių pajamų šaltinį – tai yra nešiojamuosius kompiuterius.

Tai yra normalu, nes naujausi planšetiniai kompiuteriai puikiai tinka naršymui internete ir tekstų rašymui. Toks planšetinis kompiuteris yra žymiai mobilesnis, o jo baterija veikia kur kas ilgiau. Žinoma, šiuo metu kompiuterių rinkoje kartais pasitaiko planšetinių kompiuterių su „Windows 7“ operacine sistema, o tai yra vienas iš minusų šiems kompiuteriams (kiti trūkumai – mažas ekranas, nelabai patogus valdymas ir kt.). Tačiau ir operacinės sistemos trūkumas greitai bus pašalintas, nes „Microsoft“ bendrovė jau prieš pusmetį pranešė ketinanti kurti specialiai planšetiniams kompiuteriams skirtą „Windows“ versiją.

Todėl šioms kompiuterių bendrovėms kyla didelis klausimas, susijęs su jų pajamomis – kaip sumažinti planšetinių kompiuterių pardavimus, nes didėjantis jų populiarumas proporcingai sumažins daugumai jau tapusių įprastais nešiojamųjų kompiuterių pardavimus.

Prognozuojama, kad nešiojamųjų kompiuterių pardavimai augs 6%, tačiau analitikų nuomone, 10 parduotų planšetinių kompiuterių gali prilygti 5 neparduotiems nešiojamiesiems kompiuteriams.

Nors tai liūdna naujiena „HP“ ir „Dell“ bendrovėms, ji turėtų džiuginti kompiuterių vartotojus, nes, siekdamos padidinti savo gaminamų nešiojamųjų kompiuterių pardavimus, šios bendrovės yra pasirengusios smarkiai sumažinti nešiojamųjų kompiuterių kainą, kad šie taptų patrauklesni vartotojams. Vis dėlto toks didelis kainų mažėjimas gali trukti neilgai. Prognozuojama, kad po 2011 m. jų kaina gali vėl kilti. Be abejo, tai tėra spėjimai, bet akivaizdu, kad, norėdamos išlikti lyderėmis nešiojamųjų kompiuterių rinkoje, „HP“ ir „Dell“ bendrovės mažins savo produkcijos kainas tol, kol nešiojamųjų kompiuterių rinka vėl atsigaus.